Předmětem a cílem etického kodexu advokátní kanceláře je veřejně deklarovat hodnoty a zásady, které jsou aplikovány v každodenním interním chodu advokátní kanceláře stran poskytování právních služeb klientům, jakož i přijímání nových klientů.
Etický advokátní kodex vychází z platných právních předpisů České republiky, práva Evropské unie a regulativů České advokátní komory, je však doplněn o hodnoty a pravidla, která v naší advokátní kanceláři považujeme za důležité a které nám při plnění každodenních úkolů určují správný kurs.
Etická pravidla advokátní kanceláře se vztahují na všechny osoby, které se jakkoli podílí na poskytování právních služeb našim klientům.
Oprávněné zájmy klienta mají vždy přednost před vlastními zájmy jakéhokoli člena právního týmu advokátní kanceláře. Jakékoli informace získané v souvislosti s poskytováním právních služeb nelze využít jinak než ku prospěchu klienta.
Nepoužíváme bezmyšlenkovitě zaručené vzorce a způsoby řešení problémů, nýbrž se vždy snažíme dívat na problematiku očima klienta. Respektujeme jedinečnost každého případu a hledáme nejlepší řešení pro každý individuální případ.
Soukromí našich klientů je naprostou prioritou. Proto při poskytování právních služeb postupujeme dle platné legislativy a využíváme nejnovější IT software. K ukládání dat a vedení klientských spisů používáme zabezpečené elektronické databáze, které zajišťují ochranu před neoprávněným přístupem a rovněž před ztrátou či odcizením dat.
Řada právních oblastí se překotně vyvíjí, nebo se naopak na modernizaci jejich regulace pozapomnělo. Nejen z těchto důvodů je někdy nevyhnutelné připustit, že právní úprava nedává na problematiku klienta jednoznačnou odpověď. Vždy otevřeně řekneme, že klientovi není možné poskytnout jednoznačný výstup, a poskytneme mu paletu možných řešení.
Klientům v reálném čase poskytujeme informace o jakémkoli vývoji v jejich případech a s dostatečným předstihem konzultujeme podniknutí dalších kroků.
Klientům poskytujeme krom právních služeb především lidský přístup, nehodnotíme jejich dosavadní kroky v případu a vždy vyslechneme i ty nejmenší detaily, které má klient zájem sdělit.
Nebojíme se nových projektů, nápadů či start-upů, které zatím hledají způsob svého fungování. V označených projektech se snažíme klientovi poskytnout nejen právní služby, ale rovněž propojit jej s osobami, které se příslušnou problematikou zabývají, a poskytnout celkovou zpětnou vazbu a podněty pro další vývoj.
Zájmy našich klientů hájíme vždy s respektem k protistraně. Naším úkolem je řádná ochrana zájmů klienta a snaha sjednat v každém stádiu sporu smírné řešení, je-li v zájmu klienta.
Stále se snažíme posouvat, a proto vždy využijeme možnost pro další sebevzdělání, a to nejen v právní oblasti. Pravidelně sledujeme vývoj jak stran platné legislativy, tak i rozhodovací praxe a doktrinálních názorů. Všechny členy právního týmu podporujeme v sebevzdělávání a poskytujeme pro tento proces nutné zázemí i podněty.
Naším cílem je mít rozmanitý právní tým, ve kterém se každý člen specializuje na odlišnou právní oblast. Úkoly jsou proto zadávány tak, aby jejich řešení bylo maximálním přínosem pro klienta a rovněž pro členy právního týmu.
Jakákoli překážka, která omezí či znemožní pokračování v poskytování právních služeb, je klientovi bez zbytečného odkladu oznámena, současně je klient poučen o vhodném následném postupu a jsou mu předány kontakty na jiné vhodné právní zástupce.
Spolupracujeme jen s takovými partnery, kteří respektují náš způsob práce a kterým můžeme plně důvěřovat, že nám pomohou vždy řádně hájit zájmy našich klientů.